تبلیغات
مهندسی مکانیک و هوافضا - درگ القایی
هر آنچه که یک مهندس بخواهد اینجا هست!
 
آخرین مطالب
 
محبوبترین ها ی سایت
درگ القایی
 برای فهم بهتر درگ القایی باید ابتدا به الگوی جریان در اطراف بال هواپیما دقت بشه... همانطور که می دونیم جریان فرووزش در بال وجود داره و این جریان به خاطر گردابه های نوک بال هست. جریان گردابه ای باعث میشه سیال روی بال به سمت پایین سوق پیدا کنه، شکل زیر رو ببین:


حالا اگر از نمای کنار به مقطعی از بال که در معرض جریان آزاد قرار داره، نگاه کنیم متوجه میشیم که جهت جریانی که به بال برخورد میکنه، لزوما همجهت با سرعت جریان آزاد نیست. در تصویر زیر ببینید جریان ازاد که با نام incoming airstream مشخص شده به صورت افقی به سمت بال می آید اما در نزدیکی بال به دلیل وجود جریان فرووزش، برآیند بردار سرعت فرووزش با بردار سرعت جریان ازاد، جهت جدیدی از جریان به وجود می آورد که درد شکل زیر با نام Departing airstream مشخص شده. در واقع در هر بالی این جهت جریان واقعی است که به بال برخورد می کند.

تا اینجا فهمیدیم که جهت جریان واقعی که به بال برخورد می کنه به چه گونه است. ااما نکته مهم دیگر اینه که جهت بردار درگ همیشه در راستای جهت جریانیست که به بال برخورد میکنه و لیفت عمود بر این جریان هست. خب با این اوصاف می بینیم که وقتی جهت جریان واقعی به صورت شکل فوق باشه، بردار لیفت هم کمی تمایل به راست می کنه و در اینجا با تقسیم این بردار به دو مولفه افقی و عمودی (در راستای جریان ازاد و عمود بر آن) به یک بردار کوچک می رسیم که بردار درگ القایی خواهد بود.


مرتبط با: مهندسی هوافضا ,
لینک های مرتبط: انواع درگ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر