تبلیغات
مهندسی مکانیک و هوافضا - آیرودینامیک فعال در طرح مفهومی مرسدس بنز IAA
 
درباره وبلاگ


سایت تخصصی مهندسی مکانیک و هوافضا - جزوه - کتاب - مطالب آموزشی - نرم افزار - مقاله و ...

مدیر وبلاگ : حسین اتحادی
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
به وبلاگ ما چه امتیازی میدهید ؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مهندسی مکانیک و هوافضا
هر آنچه که یک مهندس بخواهد اینجا هست!
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

انسپت افراطی جدید مرسدس‌بنز، نشانه‌هایی از آینده طراحی‌های این کمپانی در خود دارد. این کانسپت سدان مجهز به برخی اِلمان‌های جدید بدنه به صورت هوشمند است که می‌توانند دو حالت متفاوت آئرودینامیک برای خودرو ایجاد کنند.

 

این کانسپت مرسدس‌بنز که با ضریب دراگ 0.19 به مانند ماهی در هوا جریان می‌یابد، اینتلیجنت آئرودینامیک اتومبیل (IAA) نام دارد که قابلیت تبدیل از حالت «دیزاین» به حالت نرم‌تر «آئرودینامیک» را در بدنه خود دارد. در حالت آئرودینامیک، که با فشار یک دکمه توسط راننده و یا به صورت اتوماتیک در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود، ۸ عضو بدنه در عقب به حالت کام (Kamm-tail) درمی‌آیند و طول کلی خودرو به اندازه ۱۵/۴ اینچ یا ۳۹۱ میلی‌متر افزایش می‌دهند. همچنین باله‌ها روی سپر جلو به اندازه یک اینچ اضافه می‌شوند تا بتوانند جریان هوای بیشتری را به سمت عقب منتقل کنند. همین‌طور چرخ‌ها نیز «مقطع» خود را به اندازه حدود ۲/۲ اینچ (۵۶ میلی‌متر) کاهش می‌دهند و هواکش‌های جلو نیز ۲/۴ اینچ (۶۱ میلی‌متر) عقب می‌نشینند. این تبدیل‌های آئرودینامیک در نهایت منجر به یک حالت بسیار بهینه در بدنه می‌شود که کمترین میزان دراگ ممکن را ایجاد خواهد کرد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

از طرف دیگر، مرسدس می‌گوید که این طراحی، پیش‌نمایشی از طراحی داخلی سدان‌های این کمپانی بر اساس پرچمدار کنونی، مرسدس‌بنز کلاس S است. این طراحی، ترکیبی از خطوط روان قطعات شیشه، آلومینیوم، و چرم سفید است که در کنتراست با یک نورپردازی پیرامونی آبی ارغوانی قرار دارند.

 

 

در زیر پوسته با طراحی گران‌قیمت و پرهزینه کانسپت IAA، برای پیشرانه از یک سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده شده که در نهایت قدرتی برابر ۲۷۹ اسب‌بخار برای این سدان به همراه دارند. این در حالی است که IAA در حالت تمام‌الکتریکی می‌تواند به سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو در حالت «دیزاین» دارای یک دامنه مسافت تما‌م‌الکتریکی به اندازه ۶۲/۷ کیلومتر است که این مسافت در حالت «آئرودینامیک» به ۶۶ کیلومتر افزایش می‌یابد.

 





نوع مطلب : تونل باد، مهندسی هوافضا، 
برچسب ها : آیرودینامیک فعال در طرح مفهومی مرسدس بنز IAA، کاربرد آیرودینامیک در صنعت خودرو، تونل باد خودرو،
لینک های مرتبط :


جمعه 17 شهریور 1396 07:15 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and
was curious what all is required to get set up?

I'm assuming having a blog like yours would cost a
pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% sure.
Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Thanks
سه شنبه 17 مرداد 1396 11:40 ق.ظ
Thanks for the good writeup. It actually used to
be a enjoyment account it. Glance complex to more added agreeable from you!
However, how could we keep up a correspondence?
دوشنبه 16 مرداد 1396 07:08 ق.ظ
Hi there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use
WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get
advice from someone with experience. Any help would be enormously
appreciated!
شنبه 7 مرداد 1396 09:52 ق.ظ
If you wish for to increase your knowledge simply keep visiting this site and be updated with the newest news posted here.
جمعه 6 مرداد 1396 11:07 ب.ظ
Article writing is also a excitement, if you know afterward you can write
otherwise it is complex to write.
دوشنبه 12 تیر 1396 07:37 ب.ظ
Hi, Neat post. There's a problem together with your website
in web explorer, may check this? IE nonetheless is the market chief
and a big portion of folks will omit your fantastic writing because of this problem.
چهارشنبه 24 خرداد 1396 12:30 ب.ظ
Fine way of telling, and fastidious paragraph to take information regarding my presentation topic, which i am going to present in school.
جمعه 12 خرداد 1396 11:57 ق.ظ
Magnificent beat ! I wish to apprentice while
you amend your website, how can i subscribe for a
weblog website? The account aided me a acceptable deal.
I were a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept
شنبه 9 اردیبهشت 1396 05:43 ب.ظ
Thanks for finally talking about >مهندسی
مکانیک و هوافضا - آیرودینامیک فعال در
طرح مفهومی مرسدس بنز IAA <Liked it!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 10:31 ق.ظ
I really like what you guys are usually up too. This type of clever work and exposure!
Keep up the terrific works guys I've incorporated you guys
to my personal blogroll.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 11:39 ب.ظ
I am not sure where you are getting your information, but great topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for magnificent information I was looking for
this info for my mission.
دوشنبه 28 فروردین 1396 05:58 ب.ظ
It's going to be end of mine day, but before finish I am reading this great article to improve my knowledge.
یکشنبه 27 فروردین 1396 03:09 ب.ظ
Very descriptive blog, I enjoyed that a lot. Will there be a part 2?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب